Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui. Jį tikslinga sieti su individualių mokinio ugdymosi galių bei poreikių pripažinimu ir suasmenintu (personalizuotu) ugdymu(si), tinkančiu skirtingų poreikių, interesų, mokymosi ar kalbinių gebėjimų, kultūrinių aplinkų mokiniams.
Europos specialiojo ir inkliuzinio ugdymo plėtros agentūra siūlo šiuos inkliuzinio ugdymo kokybės skatinimo principus mokyklos lygmeniui:
- pagarba mokinių nuomonei. Mokinių, jų tėvų ir artimųjų, organizacijų, besirūpinančių neįgaliųjų asmenų teisėmis, nuomonių turėtų būti paisoma, ypač priimant sprendimus;
- aktyvus mokinių dalyvavimas. Visiems mokiniams sudaryta galimybė aktyviai dalyvauti mokyklos ir vietos bendruomenės gyvenime;
- teigiamos mokytojų nuostatos. Visi mokytojai turėtų turėti teigiamą požiūrį į visus mokinius ir norą bendradarbiauti su kolegomis;
- mokytojų įgūdžiai. Visi mokytojai turėtų išsiugdyti įgūdžių, reikalingų veiksmingam visų mokinių ugdymui, atsižvelgiant į kiekvieno poreikius;
- lyderystė mokykloje. Mokyklų vadovai turėtų teigiamai vertinti darbuotojų ir mokinių skirtybes, skatinti kolegialumą ir inovacijas.;
- įvairių žinybų paslaugų dermė.
Naudingos nuorodos:
Informacija atnaujinta — 2025 sausio 10 |
<< ATGAL