Nuo kovo iki spalio mūsų ugdytiniai dalyvavo ilgalaikiame projekte „Šiltnamis – nuo sėklos iki derliaus“. Tai buvo ne tik augalų auginimo patirtis, bet ir puikus STEAM metodikos taikymo pavyzdys, kai mokymasis vyksta per patyrimą, tyrinėjimą ir kūrybą.
Vaikai patys sėjo pomidorų, agurkų, paprikų, arbūzų, baklažanų ir baltųjų žemuogių sėklas. Stebėdami, kaip iš mažos sėklytės išauga augalas, jie mokėsi mokslo pagrindų – suprato, ko reikia augalų augimui, stebėjo daigų dygimą, šaknų formavimąsi, saulės ir vandens reikšmę.
Naudodami paprastas technologijas – laistymo priemones, termometrą – vaikai tyrinėjo, kaip aplinkos sąlygos veikia augalus. Inžinerijos elementai atsiskleidė, kai vaikai rinko vietą šiltnamiui, stebėjo jo sandarą, padėjo tvirtinti augalų atramas, mokėsi spręsti iškilusias problemas.
Augalų priežiūros metu vaikai atliko matematikos veiklas – skaičiavo sėklas, matavo daigų aukštį, žymėjo augimo pokyčius, lygino augalų dydžius, svėrė užaugintą derlių.
Šis projektas parodė, kad mokymasis gamtos apsuptyje gali būti ne tik įdomus, bet ir prasmingas. Vaikai įgijo ne tik žinių apie augalus, bet ir atsakomybės, kantrybės, bendradarbiavimo bei aplinkosaugos įgūdžių.
Užaugęs gausus derlius tapo ne tik darbo rezultatu, bet ir bendru džiaugsmu – juo vaikai pasidalijo su savo tėveliais. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip STEAM veiklos gali auginti ne tik daržoves, bet ir vaikus – smalsius, kūrybingus, mąstančius ir mylinčius gamtą.