Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis, kartu su socialiniais partneriais: Kelmės lopšeliu-darželiu „Ąžuoliukas“, Užvenčio Šatrijos Raganos gimnazijos Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriumi bei Kelmės r. Tytuvėnų gimnazijos Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo skyriumi, sėkmingai įgyvendino 2022-2024 m. sporto projektą Nr. SRF-FAV-2022-1-0233 „JUDĖK. SUŽINOK. ATRASK“. Šis projektas buvo bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, administruojant Nacionalinei sporto agentūrai.
Sporto renginys „Sportas sveikata – visų nuotaika gera“ tapo išskirtiniu ir įsimintinu baigiamuoju projekto „JUDĖK. SUŽINOK. ATRASK“ akcentu. Šis renginys ne tik simbolizavo projekto sėkmingą užbaigimą, bet ir atskleidė jo teigiamą poveikį vaikams ir bendruomenei.
Projektu siekta skatinti vaikų fizinį aktyvumą ir užtikrinti kokybiškas ugdymo veiklas, įtraukiant įvairius fizinius žaidimus, užsiėmimus ir renginius, kurie vyko tiek ugdymo įstaigose, tiek už jų ribų esančiose atvirose erdvėse. Veiklos buvo organizuotos Kelmės sporto centro ir Kelmės „Aukuro“ pagrindinės mokyklos stadionuose, miesto parke bei kitų miestų ir miestelių aikštynuose.
Projekto metu buvo rengiami žygiai, skatinama bendruomenės narius keliauti pėsčiomis ar bemotorėmis transporto priemonėmis. Dalyviai turėjo galimybę susitikti su įvairių sporto šakų treneriais ir išbandyti jų veiklas. Tokie renginiai suteikė vaikams džiaugsmingų emocijų ir atradimo džiaugsmą. Be to, projekto veiklose dalyvavo ir vaikai, turintys specialiuosius ugdymosi poreikius bei vaikai su negalia.
Projektu pasiekti rezultatai viršijo lūkesčius:
Fizinio aktyvumo skatinimas:
Organizuoti reguliarūs žygiai, varžybos, pasivaikščiojimai, stovyklos ir šventės.
Kiekvieną savaitę po du kartus buvo vykdomi kūno kultūros užsiėmimai kiekvienai grupei.
Kasdieninės rytinės mankštos tapo neatsiejama ugdymo proceso dalimi.
Vykdomos ugdomosios veiklos lauke bei užduotys skatino vaikus daugiau judėti.
Inovatyvios technologijos:
Ugdymo procese sėkmingai naudotos šiuolaikinės išmaniosios technologijos: 3D pieštukai, Ozobot ir Photon robotai, išmanusis stalas-ekranas, interaktyvios grindys ir Cubroid konstruktoriai.
STEAM veiklos:
Į ugdymo turinį integruotos STEAM ugdymosi veiklos, pavyzdžiui, inžinerinė veikla „Išmaniosios Amberio kelionės“, technologijų veikla „Olimpinių žiedų paieška“ ir meninė veikla „Transporto priemonės KITAIP“.
Sporto inventoriaus įsigijimas:
Iš projekto lėšų įsigytas sporto inventorius ir įranga (gimnastikos kamuoliai, futbolo kamuoliai, spalvingas žaidimų parašiutas, gimnastikos kamuoliai, plaukimo rankovės, paplūdimio kamuoliai, šokinėjimo maišai, krepšinio kamuoliai, miego akiniai, balansiniai kamuoliai) praturtino ugdymo procesą ir padėjo puoselėti sporto, kūno kultūros ir sveiko gyvenimo būdo vertybes.
Bendruomenės įtraukimas:
Skatinta bendruomenės narių fizinė veikla, siekiant, kad kiekvienas žmogus būtų fiziškai aktyvus ne mažiau kaip 60 minučių per dieną.
Projekto veiklų įgyvendinimas ne tik pagerino vaikų fizinį aktyvumą, bet ir suteikė jiems daug džiaugsmo bei ugdymosi patirčių. Bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, buvo sukurta stipri, fiziškai aktyvi ir įsitraukusi bendruomenė, kuri toliau siekia skatinti sveiką gyvenimo būdą ir aktyvų laisvalaikį.
Filmuko nuoroda
https://www.youtube.com/watch?v=E07fb_kZyB4&t=28s