Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis aktyviai dalyvaudamas programos „Erasmus+“ seminaruose žengia žingsnius skatindamas įtrauktį ir įvairovę. Lopšelio-darželio neformaliojo švietimo mokytoja Jūratė Buivydienė rugsėjo 27-29d. dalyvavo programos „Erasmus+“ teminiame seminare „Įtrauktis ir įvairovė: gebėjimų stiprinimas siekiant sėkmingo įgyvendinimo“ (Angl. Inclusion & Diversity: Capacity Building for Successful Implementation). Seminaras vyko vaizdingoje Baltijos jūros pakrantėje įsikūrusiame Jūrmalos miestelyje, kuris patraukė bene visų dalyvių širdis savo gamtos grožiu ir raminančia atmosfera.
Seminarą atidarė kerinčios Maijos Sejane Ile ir Nils Ile – talentingų Latvijos muzikantų poros – melodijos, kurios seminarą papuošė nuostabiu instrumentų asortimentu, atgabentu iš tolimiausių pasaulio kraštų. Jų pasirodymas buvo muzikinis stebuklas, garsų ir ritmų sintezė iš įvairių pasaulio kampelių. Darniai bendradarbiaudami jie parodė gilią tiesą, kad grožis gali atsirasti, kai skirtingi instrumentai susijungia į harmonijos simfoniją. Tai darydami jie meistriškai perteikė įvairovės ir įtraukties esmę švietime, iliustruodami, kaip muzikoje, taip ir švietime įvairių elementų susiliejimas praturtina mūsų bendrą patirtį.
Šiuo seminaru buvo siekiama pagilinti supratimą apie įtraukties ir įvairovės svarbą sėkmingai vykdant programos „Erasmus+“ projektus 2021–2027 metų programos laikotarpiu švietimo ir mokymo srityje.
Dalyviai turėjo galimybę susipažinti su gerosios praktikos pavyzdžiais įvairiuose švietimo sektoriuose, įskaitant mokyklinį švietimą, profesinį švietimą ir mokymą, aukštąjį mokslą ir suaugusiųjų švietimą. Mokytojai sužinojo apie daugybę išteklių, įrankių ir paramos mechanizmų, skirtų švietimo ir mokymo kontekstuose didinti įtrauktį ir įvairovę, įskaitant vertingus išteklius, tokius kaip I&D SALTO.
Prasmingai bendraudami vieni su kitais dalyviai ne tik užmezgė ryšius, bet ir atskleidė neįkainojamų įžvalgų, kaip sklandžiai supinti įvairovės ir įtraukties principus į savo projektų struktūrą. Jie vedė diskusijas, atskleisdami didžiules kliūtis, su kuriomis dažnai susiduria dėl įtraukties ir įvairovės įgyvendinant programos „Erasmus+“ projektus. Be to, per bendradarbiaujančias grupines sesijas jie tyrinėjo novatoriškas strategijas, kaip panaikinti šias kliūtis, trukdančias kurti įtraukesnes ir įvairesnes švietimo iniciatyvas.
Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.