Meniu

Geroji patirtis su „eTwinning“

2022 m. lapkričio 10-12 d. Bratislavoje (Slovakijoje) vyko programos „eTwinning“ tarptautinis seminaras „Virtualaus bendradarbiavimo įgūdžių įgijimas darželyje“ (angl. Getting the skills for virtual collaboration in kindergarden). Seminarą organizavo programos „eTwinning“ Slovakijos nacionalinė paramos organizacija. Seminaras buvo skirtas susitikti su „eTwinning“ programos pedagogais iš kitų Europos šalių, pasidalinti savo idėjomis ir patirtimi bei pradėti realų bendradarbiavimą užregistruojant ir vykdant „eTwinning“ projektus.

Pirmąją seminaro dieną „Falkeinsteiner“ viešbučio konferencijų salėje surengtame tarptautiniame seminare mokytojams sveikinimo kalbą sakė Katarina Hrbanova, – Slovakijos nacionalinės paramos organizacijos eTwinning koordinatorė. Katarina Hrbanovai taip pat pristatė savo koleges Alena Chenkova ir Zuzana Kolarozka. Katarina Hrbanova pasidžiaugė tarptautiniame seminare sulaukusi 64 dalyvių iš 17 šalių (Lietuvos, Bosnijos ir Hercegovinos, Vengrijos, Rumunijos, Belgijos, Italijos, Slovakijos, Bulgarijos, Slovėnijos, Kroatijos, Maltos, Ispanijos, Kipro, Moldovos, Švedijos, Čekijos, Norvegijos). Lietuvai atstovavo dvi mokytojos – Jūratė Buivydienė iš Kelmės ir Simona Lindinienė iš Panevėžio. Katarina Hrbanova palinkėjo mėgautis laiku Bratislavoje ir grįžti namo motyvuotiems vykdant naują „Etwinning“ projektą.

Vėliau sekė Slovakijos „eTwinning“ ambasadorės Kornélia Lohyňová „eTwinning“ apžvalga. „eTwinning“ ji apibūdino, kaip Europos mokyklų bendruomenę, siūlančią platformą darbuotojams, dirbantiems vienoje iš dalyvaujančių Europos šalių mokykloje, bendrauti, bendradarbiauti, kurti projektus, ir dalytis. „eTwinning“ įtraukdama tūkstančius mokyklų darbuotojų jau skaičiuoja 17-us nuo įsikūrimo metus. Vienas aspektas, kurį akcentavo Kornélia Lohyňová, yra tai, kad „eTwinning“ suteikia galimybę profesiniam tobulėjimui. „Etwinning“ projektai pasak Kornélia Lohyňová daro teigiamą poveikį vaikams ir mokytojams. „eTwinning“ vykdomi projektai suteikia vaikams naujo entuziazmo ir meilės mokymuisi, ugdo žinias ir įgūdžius, suteikia galimybę bendrauti tikriems tikslams pasiekti ir mokymąsi iš bendraamžių, leidžia atrasti kitas  kultūras, prisideda prie įsitraukimo ir motyvavimo, griauna stereotipus.

Pasak “eTwinning” ambasadorės, dalyvavimas projektuose pakelia mūsų, kaip mokytojų, mastymą į aukštesnį lygmenį, – suteikia naują požiūrį į mokymą ir mokymąsi, ugdo kompetencijas, leidžia integruoti technologijas, suteikia galimybę taikyti CLIL metodiką (Turinio ir kalbos integruotas mokymasis (angl.klb. CLIL)), atveria kelią į kokybę, dalijimąsi idėjomis ir patirtimi, skatina mokymąsi bendradarbiaujant ir suteikia galimybę darbo pripažnimui.

Maltos atstovai, Rose-anne Camilleri ir Charmaine Attard, pasidalino savo patirtimi apie sėkmingų eTwinning projektų integravimą į ankstyvojo ugdymo maltiečių mokymo programą. Atstovai iš Maltos dalijosi žiniomis ir įgūdžiais apie tai, kaip ikimokyklinio ugdymo ir priežiūros bendruomenė Maltoje vis labiau domisi dalyvavimu „Etwinning“ projekuose tiek vietiniu mastu, tiek su užsienio partneriais, siekiant ne tik tobulinti mokymo pedagogiką, bet ir išplėsti patirtį už savo klasės ribų. Rose-anne Camilleri teigimu,  Maltiečiai  tiki, kad ankstyvojo ugdymo pedagogas yra mokymosi atramos taškas, kuris suteikia vaikams galimybę mokytis, nustato tinkamą aplinką, tampa mokymosi pagalbininkas, leidžia aktyviai dalyvauti.

Antroji tarptutinio seminaro diena buvo labiau skirta praktiniams mokymams. Monika Nagyová, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorė, pristatė naują Europos mokyklinio ugdymo platformą. Seminaro metu, dalyviai turėjo  naujoje platformoje susirasti būsimus potencialius projekto partnerius, įtraukti juos į kontaktų sąrašą,  „padlet.com“ platformoje pristatyti savo projekto idėjas, „Twinspace“ erdvėje sukurti puslapius, suteikti jiems pavadinimus, pridėti turinio ir vaizdines medžiagas.

Dr. Zuzana Mészárosová, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorė,  supažindino seminaro dalyvius su gero „eTwinning“ projekto kūrimo metodika. Kartu diskutavome kas turi įtakos „eTwinning“ projekto kokybei? Dalyviai bendradarbiavimą, kaip „eTwinning“ projekto kokybę labiausiai įtakojantį aspektą, iškėlė į pirmą vietą. Ambasadorė, taip pat pasidalino patarimais, kaip sukurti gerą eTwinning projektą. Jos nuomone, kokybę gero „eTwinning“ projekto lemia du aspektai: paprastumas ir sudėtingumas. Paprastumą apima: SMART projekto tikslai (konkretūs, išmatuojami, pasiekiami, svarbūs ir riboto laiko), projektų valdymas, patikimi partneriai, santykio – mokytojo – mokinio patikimumas. Sudėtingumą apima: geras projekto planavimas, bendradarbiavimas, kūrybiškumas, mokinių kompetencijų pasiekimas, įvertinimas, platinimas, tvarumas.

Marcel Prievozník, Slovakijos „eTwinning“ ambasadorius, sužavėjo visus dalyvius vesdamas praktinius mokymus tema „kaip naudoti IKT priemones bendradarbiaujant internete?“. Dalyviai įvairiais internetiniais įrankiais mokėsi sudaryti bendradarbiavimo internetinius žemėlapius, kurti avatarus ir jais dalintis, piešti, bendradarbiauti ir animuoti save, sukurti bendrą pristatymą (vaizdo įrašas, vaizdas ir garsas), priversti savo sukurtą „juokingą draugą“ prisijungti prie tavęs. Tarptautinio seminaro metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Bratislavos senamiesčiu. Pasitelkdami Actionbound  programėle dalyviai atliko „lobių medžioklės“ veiklą Bratislavos senamiestyje.

Paskutinę dieną tarptautinio seminaro dalyviai galėjo dar išgirsti ir pamatyti kitų „eTwinning“ narių gerosios praktikos pavyzdžius iš Slovakijos, Maltos, Slovėnijos ir Belgijos. Po gerosios praktikos pavyzdžių vyko darbas grupėse, „eTwinning“ projekto kūrimas“, naujų projektų registracija, jų pristymas.

Jūratė Buivydienė džiaugiasi užmezgusi partnerystes su Slovėnija, Vengrija, Slovakija, Italija. Mokytojai dirbdami grupėje, suplanavo projektą „From games to stories with very young learners“, kurio tikslas sukurti saugią, palaikančią ir amžių atitinkančią aplinką labai jauniems besimokantiems anglų kalbos, kad jie galėtų susikurti teigiamą požiūrį į anglų kalbą kaip antrąją kalbą ir paskatintų vaikus kalbėti.

Tarptautinis seminaras baigėsi sertifikatų įteikimu dalyviams ir atsisveikinimo kalba.

 

Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis
Įstaigos kodas 190113365
AB bankas „Swedbankas“
A. s. LT32 7300 0100 0252 7009

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre
Jolita Uljanovienė - direktorė

A. Mackevičiaus g. 21, 86131 Kelmė
Tel. +370 665 30 167
Tel. +370 616 09 833
El. paštas: labas@kulverstuko.lt

2022 © Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis
Versija neįgaliesiems